Nov
30

Cum ne mentinem silueta pe toata perioada iernii

By

Cand vantul rece al iernii isi face simtita prezenta, multi dintre noi prefera sa hiberneze decat sa ramana activi. Majoritatea abandoneaza programarile la sala de fitness pe motivul temperaturilor scazute de afara sau renunta la programele de exercitii de acasa in favoarea unei bai prelungite; iarna si in zilele reci in general, simtim nevoia de a servi mese mai bogate, considerand ca astfel ne intarim sistemul imunitar.

Cel mai indicat este sa nu va  indepartati de la obiceiurile zilnice si sa va mentineti silueta impecabila chiar si in acest sezon ce s-a apropiat cu pasi repezi. Iata cateva sfaturi utile:

1. Serviti 5 mese mici pe zi

2. Reduceti greutatea corporala fara a pierde nutrienti- Focusati-va pe nutrienti si nu pe alimente dietetice!

3.  25% din dieta trebuie sa se bazeze pe proteine animale

4. 50% din dieta trebuie sa se bazeze pe fructe si vegetale, avad in vedere efectul lor antioxidant, vitaminele si fibrele.

5. 5% din dieta trebuie sa se bazeze pe alune crude si seminte, fasole si legume, cereale, in special orez brun, paine, amarant, mei, sorg, hrisca

De asemena se recomanda evitarea alimentelor bogate in grasimi si carbohidrati, cum ar fi zaharul, faina alba, orezul alb si alcoolul. Mai multe lichide, mai putine kilograme in plus, in fiecare dimineata, pe stomacul gol, beti o mixtura intre 2 lingurite de otet de mere, o lingurita de sirop de artar si 300 de grame de apa calda.

Nu inceta sa faci miscare – daca esti obisnuit sa faci sport, nu inceta doar pentru ca au scazut temperaturile, pentru ca au venit ploile sau pentru ca zapada iti trece de glezne. Chiar si in casa, fa macar 30 de minute de miscare in fiecare zi. Cauta pe internet clipuri cu antrenamente (usoare sau mai grele, in functie de propriul corp) usor de facut acasa si incearca sa-ti incepi astfel diminetile. Daca nu poti dimineata, atunci macar seara. Totodata, continua sa iesi la plimbari. Imbraca- te bine si iesi in parc cand ai timp, plimbandu-te macar 40 de minute.

Invinge oboseala cu fructe – temperaturile scazute au un efect negativ asupra tuturor organismelor: ne fac sa ne simtim obositi, letargici, chiar si dupa nopti dormite bine. Pentru a contracara acest efect mananca fructe si legume din plin, cel putin de doua ori pe zi. Iti poti lua la serviciu sau la scoala doua mere, iar cel putin una dintre mese sa contina o salata bogata.

 


Categories : Uncategorized

Leave a Reply

This is a Widget Section

This section is widgetized. If you would like to add content to this section, you may do so by using the Widgets panel from within your WordPress Admin Dashboard. This Widget Section is called "Feature bottom"