Sep
18

Beneficiile consumului de peste

By

Pestele este unul dintre cele mai sanatoase si benefice alimente pentru organismul uman. Este bogat in grasimi saturate, proteine si acizi grasi omega 3 . Previne si trateaza numeroase afectiuni, previne imbatranirea prematura, protejeaza tenul si ajuta in procesul de slabire.

Este un aliment care nu trebuie sa lipseasca din alimentatie, datorita vitaminelor, mineralelor si nutrientilor pe care ii contine si care ajuta la mentinerea unei sanatati de fier. Persoanele care consuma peste sunt mai putin tentate sa adauge alimente nesanatoase. Pestele poate fi preparat si consumat la cuptor, la gratar, la aburi sau prajit.

Cateva beneficii ale consumului de peste :

1.Hipertensiune. Pestele micsoreaza tensiunea arteriala, iar acizii gasi omega 3 reduc riscul de arteroscleroza sau aritmie ventriculara. Pesti bogati in omega 3 sunt somonul, tonul, sardinele si pastravul.

2. Slabire. Pestele si uleiul de peste previne acumularea de grasimi si accelereaza procesul de slabire.

3. Piele. Pestele este benefic si pentru piele, careia ii pastreaza elasticitatea si tineretea pentru o perioada mai mare de timp. Uleiul de peste previne ridurile, ridurile si imbatranirea prematura. De asemenea, protejeaza pielea de efectele nocive ale razelor solare.

4. Depresie. Acizii grasi omega 3 din peste sunt ideali pentru ameliorarea depresiei si anxietatii.

5. Vedere. Pestele imbunatateste vederea si lupta impotriva degenerarii maculare. Previne sindromul ochilor uscati si glaucomul. De asemenea, pestele reduce inflamatiile de la nivelul ochilor si ajuta la functionarea corecta a vaselor de sange din zona oculara.

Sarcina. Pestele este extrem de benefic si pentru femeile insarcinate deoarece mareste nivelul inteligentei fatului si ajuta la dezvoltarea corespunzatoare a creierului. Femeile insarcinate trebuie sa consume cel putin 350 de grame de peste si fructe de mare pe saptamana. De asemenea, pestele reduce si riscul de nasteri premature.

Iata aici cateva exemple de pesti  pentru orice silueta de invidiat

SOMON

Valoare nutritionala
Campion al meniurilor sanatoase, este foarte bogat in acizi grasi de tip Omega 3, esentiali pentru functionarea creierului. Nota 8 din 10 pentru valoare nutritionala.
Potential toxic
Desi este intalnit in ofertele fabuloase ale restaurantelor de lux, somonul poate stoca un procent semnificativ de periculos de dioxina. Specialistii i-au dat nota4.

MACROU

Valoare nutritionala
Este cel mai bogat peste in acizi grasi de tip Omega 3, accesibil in multe magazine care comercializeza produse ocenice. Primeste nota maxima la capitolul nutritie.
Potential toxic
Este una dintre speciile „fericite”: nu este amenintat de poluare si de braconaj. Primeste 8 puncte din 10, nota care il recomanda pentru un consum fara probleme.
PASTRAV

Valoare nutritionala
Este o sursa moderata de omega 3. Extrem de gustos, poate fi consumat fara rezerve mai ales daca provine din apele repezi de munte. Primeste 6 puncte din 10.
Potential toxic
Nu a aparut nici un fel de controversa legata de continutul in toxine al pastravului, mai ales al celui de crescatorie. Primeste 6 puncte la capitolul siguranta.

 

 


Categories : Uncategorized

Leave a Reply

This is a Widget Section

This section is widgetized. If you would like to add content to this section, you may do so by using the Widgets panel from within your WordPress Admin Dashboard. This Widget Section is called "Feature bottom"