Archive for September, 2013

    In lipsa bogatiei de fructe proaspete ale verii, putem sa ne bazam pe cele uscate. Sunt la fel de sanatoase, ba chiar aduc beneficii pentru vitalizarea organismului in sezonul rece. Fructele uscate sunt bogate in fibre, carbohidrati complecsi, vitamine si minerale. sunt o sursa constanta de energie, datorita continutului de zaharoza, fructoza si glucoza naturala. Aceste zaharuri neutralizeaza acizii formati de alimente precum carnea si ouale. Fructele uscate reprezinta cea mai sanatoasa sursa de zahar, dupa fructele proaspete, inaintea mierii sau zaharului. Mai aveti vreun motiv sa ocoliti delicioasele fructe uscate?

De cele mai multe ori, atunci când ne propunem să slăbim apelăm la diete-minune, care au la bază cât mai multe fructe şi legume şi foarte puţină carne. Pe lângă faptul că un astfel de regim duce la deshidratarea corpului, rezultatele vor fi de scurtă durată şi ne vor reduce masa musculară. Dacă apelaţi, totuşi, la o astfel de dietă nu uitaţi şi de fructele uscate.

Fructele uscate conţin şi cantităţi mari de fosfor, calciu, fier şi alte minerale esenţiale pentu oase puternice şi dinţi sănătoşi. În plus, fierul este responsabil de producerea globulelor roşii, elemente care sunt responsabile de transportul oxigenului prin întregul organism.

Nu uitaţi: sunt bogate în fibre şi astfel vă vor menţine sănătos colonul, iar problemele digestive nu îşi vor mai face apariţia.Puteţi să le adăugaţi în salatele de fructe, le puteţi consuma dimineaţa, la micul-dejun, sau le puteţi savura alături de un griș cu lapte.

afine: imbunatatesc vederea nocturna
ananas: nutritiv si vitaminizant
banane: tonic regenerator
caise: sursa de vitamina A, calciu si fier
capsuni: aperitiv si desert
cirese: tonic digestiv
coacaze: antianemice
curmale: sursa de fibre
ghimbir: bun digestiv
mango: regenerator si afrodiziac
mere: reumatisme, guta
nuca de cocos: racoritor
pere: sursa de fosfor si vitamina A
prune: tonic intestinal
smochine: sursa de fier, calciu si fosfor
stafide: tonic intestinal, vitaminizant

 

Categories : Uncategorized
Comments (0)
Sep
18

Beneficiile consumului de peste

Posted by: | Comments (0)

Pestele este unul dintre cele mai sanatoase si benefice alimente pentru organismul uman. Este bogat in grasimi saturate, proteine si acizi grasi omega 3 . Previne si trateaza numeroase afectiuni, previne imbatranirea prematura, protejeaza tenul si ajuta in procesul de slabire.

Este un aliment care nu trebuie sa lipseasca din alimentatie, datorita vitaminelor, mineralelor si nutrientilor pe care ii contine si care ajuta la mentinerea unei sanatati de fier. Persoanele care consuma peste sunt mai putin tentate sa adauge alimente nesanatoase. Pestele poate fi preparat si consumat la cuptor, la gratar, la aburi sau prajit.

Cateva beneficii ale consumului de peste :

1.Hipertensiune. Pestele micsoreaza tensiunea arteriala, iar acizii gasi omega 3 reduc riscul de arteroscleroza sau aritmie ventriculara. Pesti bogati in omega 3 sunt somonul, tonul, sardinele si pastravul.

2. Slabire. Pestele si uleiul de peste previne acumularea de grasimi si accelereaza procesul de slabire.

3. Piele. Pestele este benefic si pentru piele, careia ii pastreaza elasticitatea si tineretea pentru o perioada mai mare de timp. Uleiul de peste previne ridurile, ridurile si imbatranirea prematura. De asemenea, protejeaza pielea de efectele nocive ale razelor solare.

4. Depresie. Acizii grasi omega 3 din peste sunt ideali pentru ameliorarea depresiei si anxietatii.

5. Vedere. Pestele imbunatateste vederea si lupta impotriva degenerarii maculare. Previne sindromul ochilor uscati si glaucomul. De asemenea, pestele reduce inflamatiile de la nivelul ochilor si ajuta la functionarea corecta a vaselor de sange din zona oculara.

Sarcina. Pestele este extrem de benefic si pentru femeile insarcinate deoarece mareste nivelul inteligentei fatului si ajuta la dezvoltarea corespunzatoare a creierului. Femeile insarcinate trebuie sa consume cel putin 350 de grame de peste si fructe de mare pe saptamana. De asemenea, pestele reduce si riscul de nasteri premature.

Iata aici cateva exemple de pesti  pentru orice silueta de invidiat

SOMON

Valoare nutritionala
Campion al meniurilor sanatoase, este foarte bogat in acizi grasi de tip Omega 3, esentiali pentru functionarea creierului. Nota 8 din 10 pentru valoare nutritionala.
Potential toxic
Desi este intalnit in ofertele fabuloase ale restaurantelor de lux, somonul poate stoca un procent semnificativ de periculos de dioxina. Specialistii i-au dat nota4.

MACROU

Valoare nutritionala
Este cel mai bogat peste in acizi grasi de tip Omega 3, accesibil in multe magazine care comercializeza produse ocenice. Primeste nota maxima la capitolul nutritie.
Potential toxic
Este una dintre speciile „fericite”: nu este amenintat de poluare si de braconaj. Primeste 8 puncte din 10, nota care il recomanda pentru un consum fara probleme.
PASTRAV

Valoare nutritionala
Este o sursa moderata de omega 3. Extrem de gustos, poate fi consumat fara rezerve mai ales daca provine din apele repezi de munte. Primeste 6 puncte din 10.
Potential toxic
Nu a aparut nici un fel de controversa legata de continutul in toxine al pastravului, mai ales al celui de crescatorie. Primeste 6 puncte la capitolul siguranta.

 

 

Categories : Uncategorized
Comments (0)

This is a Widget Section

This section is widgetized. If you would like to add content to this section, you may do so by using the Widgets panel from within your WordPress Admin Dashboard. This Widget Section is called "Feature bottom"