Jun
17

Opt sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa

By

Pune in practica dorinta ta de a manca sanatos urmand aceste opt strategii, garantate sa iti aduca energie si sa iti creasca tonusul.

1. Mananca Midii

Poate ca ai crede ca gustul delicios al midiilor ar fi motivul principal pentru care le-am consuma, insa acestea precum si stridiile si scoicile, sunt pline de vitamina B12, si bogate in fier, proteine, chiar si vitamina C.

2. Savureaza carne duminica

Carnea pe care ti-o propun poate lua o muscatura mai mare din portofel, comparativ cu cea gasita de obicei in supermarket.  Indicat este sa te axezi pe carne crescuta natural, astfel, banii dati in plus se regasesc in substante nutritive necesare intr-o alimentatie sanatoasa. Carnea cu continut mai mic in grasimi, profine de la animale care au o “dieta” naturala, astfel obtii o baza bogata de omega-3 si un grup de acizi grasi care pot reduce de fapt nivelul colesterolului. Pietele fermierilor si unele supermarketuri vand carne de vita, miel, si chiar capra crescute prin hranire cu iarba, fara cereale si hormoni.

3. Incearca lunea fara carne

Probabil ca stii de zilele de miercuri si vineri ca fiind de post. Ei bine inainte si lunea se numara printre ele.  Chiar daca nu le respecti, din punct de vedere religios, este indicat sa le adopti ca stil de viata pentru sanatatea ta. Studiile au aratat ca reducand zilele de carne se pot reduce riscul de cancer si alte probleme majore de sanatate.

4. Cumpara oua bio

Nu indemn pe nimeni sa arunce cu bani la supermarket pe produse brand-uite ca “bio”, dar recomand sa consumi oua cumparate de la tarani. Mai sanatos ca la tara nu prea gasesti. O alimentatie sanatoasa se poate avea apeland la rudele de la tara, sau cunostiinte care pot sa va furnizeze periodic oua proaspete. Nu cred ca ai uitat de aroma lor bogata si galbenusurile cu adevarat galbene. Potrivit unor studii, ouale produse in mod natural (chiar si in ferme, dar cu adevarat bio) sunt mai bogate in omega-3 si vitaminele A si E, avand totodata mai putin colesterol si grasimi.

5. Gateste-ti singur supa

In magazine gasesti supa la conserva sau ambalata la plic, este la indemana, are aroma mai bogata, dar poate avea o multime de sodiu si emulgatori. Gatirea supei este usor de realizat, nu trebuie sa adaugi un pumn de sare pentru gust. Tot la categoria aceasta intra mezelurile, mai bine va orientati catre piete de tip “direct de la producator”, acolo mai ai o sansa sa iei mezeluri preparate si sanatoase.

6. Presara seminte in tot ce pregatesti

Imagineaza-ti toata hrana de care o planta are nevoie pentru a prinde viata, ascunsa intr-un pachet mic. Semintele sunt bune pentru oameni – bogate in acid linoleic (un acid gras esential, pe care organismul uman nu il poate produce) si fibre. Unele tipuri au chiar si o multime de calciu. Cumpara-le nepreparate.

7. Bucura-te de cafea

Daca esti de parere ca singurul beneficiu adus de cafea este socul de dimineata, iti prezint un alt motiv pentru a bea: Noi cercetari sugereaza ca ar putea fi de fapt buna pentru tine, protejarea impotriva diabetului zaharat, cresterea nivelului de HDL (colesterol bun), reducerea inflamatiei si riscul unor tipuri de cancer.

8. Pranz la pachet

Decat sa mergi pe mana fastfood-urilor, sau a restaurantelor de tip cantina, unde cel mai probabil ajungi ca sa mananci in pauza de masa, mai bine iti iei cateva minute pentru a prepara pranzul. Primul avantaj este numarul de calorii mai scazut, al doilea este economia de bani, bani pe care ii poti utiliza pentru alte mancaruri sanatoase.

 

 

1) Amesteca verdeturi mixte cu felii subtiri de friptura de pui (poate chiar de la cina de aseara), adauga niste naut fiert si asezoneaza cu sos de lamaie si crutoane din cereale integrale. Ambaleaza amestecul in casolete si ai paranzul cu tine.

 

2) Poti sa pregatesti o salata de ton alb cu curry struguri si alte chestii pe care le preferi si le ai la indemana. Pui ingredientele intr-o pita din grau integral (sau lipie), adauga ananas, kiwi, si daca vrei fulgi de nuca de cocos. Ruleaza pita si savureaz-o la pranz.

 

3) In loc de o shaorma poti sa iti faci un Wrap cu sunca, avocado, varza, hummus, si rosii pe care le impachetezi intr-o tortilla din grau integral (sau lipie). Poti sa iti iei cu tine o sticla cu suc de rodie, eventual facut in casa, astfel iti garantezi o alimentatie sanatoasa.


Leave a Reply

This is a Widget Section

This section is widgetized. If you would like to add content to this section, you may do so by using the Widgets panel from within your WordPress Admin Dashboard. This Widget Section is called "Feature bottom"