May
10

Densitatea calorica in alimente

By

Chiar daca iti controlezi volumul de mancare, tot este posibil sa supradimensionezi aportul de calorii daca alegi alimentele gresit. Probabil ca ti s-a intamplat sa fii confuz cu privire la motivul pentru care nu pierzi in greutate, chiar daca nu mananci “foarte mult” si chiar daca mananci “sanatos”.

Aceste alimente sunt numite alimente cu densitate calorica mare si in cazul in care dieta ta este compusa in mare parte din ele, poti chiar urca cu usurinta in greutate, chiar daca nu manci mult cantitativ.

Iata cateva exemple de alimente “sanatoase” dar cu densitate calorica mare:

1. Cerealele cu bob intreg – desi mai sanatoase decat fulgii de cereale, rafinati si cu adaos mare de zahar, cerealele cu bob intreg daca mai sunt si amestecate cu nuci depasesc 500 de calorii per ceasca!

2. Pastele – o portie moderata de o cana jumatate de cele mai multe paste, au un aport mai mare de 60 de grame de carbohidrati si aproape 350 de calorii.

3. Avocado – avocado este minunat si reprezinta o mare sursa de grasimi nesaturate, dar un singur avocado contine peste 300 de calorii si 30 de grame de grasime.

4. Nuci – nucile sunt foarte sanatoase, dar si unul dintre alimentele cele mai dense in calorii. Dar putin peste 100 de grame de nuci ar putea insemna 400+ calorii.

5. Suc de fructe si piureuri – toate sucurile de fructe sunt incarcate cu zahar si asa sunt majoritatea freshurilor cu pulpa din comert (sa faceti propriile dvs. cu fructe intregi)

buy research papers online

6. Fructe uscate – fructele uscate elimina continutul de apa, lucru care reduce dramatic volumul, ce a mai ramas este un continut ridicat in zahar si foarte dens in calorii.

7. “Paine integrala de grau” – poate impacheta un pumn de calorii, cu mult peste necesarul zilnic. Indicat este sa o reduci cat se poate de mult in dieta ta.

8. Covrigii din cereale integrale – un covrig chiar si din cereale integrale este incarcat cu carbohidrati si calorii, de multe ori peste 400 de calorii intr-o singura bucata.

In timp ce unele dintre alimentele de mai sus sunt doar considerate sanatoase (sucul de fructe, covrigii din cereale integrale, etc), cele de genul nuci si avocado sunt alimentele pe care le-as recomanda in dieta fiecaruia si ele sunt intr-adevar alegeri foarte bune.

Stim cu totii ca exista acele diete disociate, care promit si chiar aduc rezultate surprinzatoare, fara efort si fara un control al cantitatii de alimente consumate. Insa specialistii le considera diete extreme, ce trebuie tinute doar daca o dieta clasica nu a dat rezultate.

Revin cu aceasi recomandare permanenta: sport, miscare, exercitii fizice, sala… numeste-o cum vrei, dar trebuie sa o faci. Dupa o incalzire corecta a corpului poti sa incepi timp de jumatate de ora pe zi exercitiile. Am sa reiau acest subiect intr-un articol viitor.

Astea fiind spuse, aceste alimente dense caloric cer o monitorizare a consumului. Cateva grame de nuci, o cana de cereale (cu bob intreg) cu lapte, precum si un avocado nu reprezinta o cantitate insemnata de mancare, dar daca ai manca toate acestea intr-o zi, ai obtine aproape 1000 de calorii doar din ele.


Comments are closed.

This is a Widget Section

This section is widgetized. If you would like to add content to this section, you may do so by using the Widgets panel from within your WordPress Admin Dashboard. This Widget Section is called "Feature bottom"