Archive for May, 2013

May
29

Cel mai bun moment al zilei pentru a alerga

Posted by: | Comments Comments Off on Cel mai bun moment al zilei pentru a alerga

Este adevarat ca alergatorii obtin rezultate mai bune daca se antreneaza dimineata, in loc de seara?

Raspuns: Cel mai bun moment al zilei pentru alergat este o dezbatere de lunga durata in randul alergatorilor si expertilor in exercitii fizice.

 

Cercetarile indica faptul ca momentul optim pentru a alerga sau a face miscare este atunci cand temperatura corpului este mai ridicata, moment care, pentru majoritatea oamenilor este dupa-amiaza tarziu, intre 16 – 17. Alte studii confirma ca s-au obtinut rezultate mai bune la testele de performanta fizica, inclusiv capacitatea de aerobic, rezistenta, timp de reactie, si putere intre orele 16 si 19.

Dar, inainte de a incepe sa-ti schimbi rutina pentru a alerga intotdeauna dupa-amiaza tarziu respectiv seara devreme, tine cont de faptul ca exista, de asemenea, beneficii la alergatul dimineata. Alergatul dimineata ar putea creste rezultatele prin automotivare. Cercetarile arata ca cei care alearga dimineata sunt mult mai consecventi si rigurosi cu planul de antrenament decat cei care alearga dupa-amiaza sau seara.

Si, desi este posibil sa preferi sa alergi in a doua parte a zilei, unele cercetari indica faptul ca organismul se poate adapta la ora la care te antrenezi. Acesta este un plus pentru cei care prefera sa alerge dimineata, deoarece vor beneficia pe de-o parte de automotivare si moralul mai bun, si pe de alta parte de adaptabilitatea organismului rezultatele fiind superioare. Ca dovada, cele mai multe curse se desfasoara dimineata.

Alearga dimineata si vei obtine un alt beneficiu: rutina sanatoasa (te vei obisnui cu rutina de trezit devreme, mancat, baut, iesit la toaleta si facut exercitii)

Daca alergi de obicei dimineata, se pare ca dormi mai bine – un studiu a constatat ca exercitiile de minim jumatate de ora efectuate dimineata duc la un somn mai bun calitativ decat daca faci aceleasi exercitii dupa-amiaza sau seara (afirmatia este valabila pentru o rutina zilnica). Raspunsul cautat de tine este defapt la intrebarea:

In timp ce pare ca exista mai multe dovezi care indica faptul ca dimineata este cel mai bine sa alergi, pentru ca plusurile care vin cu alergatul si exercitiile fizice sunt mai multe si mai mari decat cele oferite de alergatul in cea de-a doua jumatate a zilei, se pare ca nu prea conteaza. Daca preferi sau iti este mai la indemana sa alergi seara, retine ca a alerga este mai bine decat a nu alerga. Alearga atunci cand este cel mai bine pentru programul tau, indiferent de momentul zilei, fa-o, deoarece vei primi toate beneficiile aduse de alergat.

Ca sa tragem o concluzie impreuna si sa te ajut in a lua decizia, trebuie sa faci cum e mai bine pentru tine, retine ca a alerga este sanatos.

Categories : exercitii fizice, sport
Comments Comments Off on Cel mai bun moment al zilei pentru a alerga
May
21

Inghetata la regim?

Posted by: | Comments Comments Off on Inghetata la regim?

Cei mai multi dintre noi indragim inghetata pe perioada verii. Dar ce ne facem daca suntem la dieta? Simplu:

Inainte de a stabili care este inghetata dietetica si care nu, hai sa discutam despre inghetata in general, pentru a ne forma o idee.

O cercetare sumara a etichetei este indicata daca doresti sa pastrezi inghetata ca o parte regulata a dietei tale. Iata ce trebuie sa stii:

• In timp ce inghetata nu contine calciu, este indicat sa te orientezi catre alta sursa alimentara pentru aportul necesar de calciu (o portie de inghetata contine aproximativ jumatate din calciul continut intr-o portie egala de lapte).

• Unele inghetate, in special cele pe care scrie “light”, sunt indulcite cu indulcitori artificiali. Utilizarea indulcitor artificial in loc de zaharul traditional, poate reduce cantitatea de calorii, dar indulcitorii nu sunt pentru toata lumea si pot determina tulburari gastrice atunci cand sunt consumati in cantitati mari.

• In general, inghetata simpla contine aproximativ 140 de calorii si 6 grame de grasime per 1/2 ceasca. Pe langa continutul de grasime regasit intr-o portie de jumatate de ceasca, mai trebuie avuta in vedere si densitatea inghetatei. Brandurile premium impacheteaza mai multa inghetata in fiecare portie, deoarece acestea contin mai putin aer si sunt mai dense, astfel aportul de calorii, grasimi si zahar per portie este mult mai mare.

• Topping-urile si bomboanele trimit doze calorice si mai mari, si nu ofera nici beneficii nutritionale. Alegeti vitamine, obtinute din piureul de fructe (nu din “siropul” de fructe), fructe proaspete, nuci, sau care contin grasimi sanatoase, proteine si fibre. Daca doriti ciocolata in plus, folositi un curatator de legume pentru a rade ciocolata neagra pe partea de sus a inghetatei.

Dupa ce ar trebui sa te uiti atunci cand doresti sa te rasfeti intr-un desert cremos, dar fara sa exagerezi?

Dieticienii de peste ocean recomanda verificarea etichetei nutritionale si alegerea un desert congelat care respecta aceste linii directoare pe 1/2 portie Cupa:

• 120 de calorii sau mai putin

• 4g de grasimi in total sau mai putin

• 3g de grasimi saturate sau mai putin

• 10mg de colesterol sau mai putin

• 15g de zahar sau mai putin (aceasta este egala cu aproximativ 3 lingurite de zahar)

Nu uita sa pastrezi portia mica. O halba de inghetata nu este o singura portie, reprezinta patru porttii. Daca mananci o intreaga halba, va trebui sa multiplici numarul de calorii, grame de grasime, etc. listate pe eticheta, cu patru. Ramai axat pe portii de marimea a jumatate de minge de tenis, si nicioadata sa nu mananci direct din caserola, pune inghetata dietetica intr-un bol mic.

Daca doresti control total asupra a ceea ce intra in inghetata ta, ia in considerare cumpararea unui aparat de inghetata. Poti

experimenta cu retete propuse in pachet, adaugand fructe proaspete pentru a crea un desert care are un gust bun si este bun pentru tine, in acelasi timp.

Iei o banana cat mai verde, o pasezi intr-o cana (o poti amesteca bine cu iaurt grecesc sau putin lapte) si o pui la congelator. Daca preferi sa o faci mai dulce, poti sa adaugi o lingurita de zahar sau miere. Dupa ce ai obtinut inghetata dietetica, poti sa pui deasupra, dupa preferinta, fie un miez de nuca fie cateva stafide, goji sau ce preferi tu.

Acesta este desertul delicios pe care ti-l recomand alaturi de orice dieta, si nu uita ca poti sa il servesti in ziua de trisat.

Comments Comments Off on Inghetata la regim?
May
10

Densitatea calorica in alimente

Posted by: | Comments Comments Off on Densitatea calorica in alimente

Chiar daca iti controlezi volumul de mancare, tot este posibil sa supradimensionezi aportul de calorii daca alegi alimentele gresit. Probabil ca ti s-a intamplat sa fii confuz cu privire la motivul pentru care nu pierzi in greutate, chiar daca nu mananci “foarte mult” si chiar daca mananci “sanatos”.

Aceste alimente sunt numite alimente cu densitate calorica mare si in cazul in care dieta ta este compusa in mare parte din ele, poti chiar urca cu usurinta in greutate, chiar daca nu manci mult cantitativ.

Iata cateva exemple de alimente “sanatoase” dar cu densitate calorica mare:

1. Cerealele cu bob intreg – desi mai sanatoase decat fulgii de cereale, rafinati si cu adaos mare de zahar, cerealele cu bob intreg daca mai sunt si amestecate cu nuci depasesc 500 de calorii per ceasca!

2. Pastele – o portie moderata de o cana jumatate de cele mai multe paste, au un aport mai mare de 60 de grame de carbohidrati si aproape 350 de calorii.

3. Avocado – avocado este minunat si reprezinta o mare sursa de grasimi nesaturate, dar un singur avocado contine peste 300 de calorii si 30 de grame de grasime.

4. Nuci – nucile sunt foarte sanatoase, dar si unul dintre alimentele cele mai dense in calorii. Dar putin peste 100 de grame de nuci ar putea insemna 400+ calorii.

5. Suc de fructe si piureuri – toate sucurile de fructe sunt incarcate cu zahar si asa sunt majoritatea freshurilor cu pulpa din comert (sa faceti propriile dvs. cu fructe intregi)

6. Fructe uscate – fructele uscate elimina continutul de apa, lucru care reduce dramatic volumul, ce a mai ramas este un continut ridicat in zahar si foarte dens in calorii.

7. “Paine integrala de grau” – poate impacheta un pumn de calorii, cu mult peste necesarul zilnic. Indicat este sa o reduci cat se poate de mult in dieta ta.

8. Covrigii din cereale integrale – un covrig chiar si din cereale integrale este incarcat cu carbohidrati si calorii, de multe ori peste 400 de calorii intr-o singura bucata.

In timp ce unele dintre alimentele de mai sus sunt doar considerate sanatoase (sucul de fructe, covrigii din cereale integrale, etc), cele de genul nuci si avocado sunt alimentele pe care le-as recomanda in dieta fiecaruia si ele sunt intr-adevar alegeri foarte bune.

Stim cu totii ca exista acele diete disociate, care promit si chiar aduc rezultate surprinzatoare, fara efort si fara un control al cantitatii de alimente consumate. Insa specialistii le considera diete extreme, ce trebuie tinute doar daca o dieta clasica nu a dat rezultate.

Revin cu aceasi recomandare permanenta: sport, miscare, exercitii fizice, sala… numeste-o cum vrei, dar trebuie sa o faci. Dupa o incalzire corecta a corpului poti sa incepi timp de jumatate de ora pe zi exercitiile. Am sa reiau acest subiect intr-un articol viitor.

Astea fiind spuse, aceste alimente dense caloric cer o monitorizare a consumului. Cateva grame de nuci, o cana de cereale (cu bob intreg) cu lapte, precum si un avocado nu reprezinta o cantitate insemnata de mancare, dar daca ai manca toate acestea intr-o zi, ai obtine aproape 1000 de calorii doar din ele.

Comments Comments Off on Densitatea calorica in alimente

This is a Widget Section

This section is widgetized. If you would like to add content to this section, you may do so by using the Widgets panel from within your WordPress Admin Dashboard. This Widget Section is called "Feature bottom"