Archive for February, 2013

Feb
19

O dieta sanatoasa (2)

Posted by: | Comments (0)

Asa cum v-am promis saptamana trecuta, a venit momentul sa discutam despre trucul combaterii alimentelor care ne cauzeaza imbatranirea.

Trucul consta in consumul de alimente potrivite, care sa contracareze procesele daunatoare produse de acele substante chimice in organism.

Printre produsele recomandate in combaterea nivelurilor ridicate de glucide in sange se numara:

1) Broccoli

O dieta sanatoasa pe baza de broccoli poate ameliora gradului ridicat de glucide din sange. Un studiu efectuat de cercetatorii de la Universitatea din Leicester arata ca legumele din familia cruciferelor, precum broccoli, spanac si varza, bogate in antioxidanti si magneziu, consumate zilnic, micsoreaza riscul de diabet cu 14%.

2) Sparanghelul

Acesta este o adevarata mina de glutation, un antioxidant care stabilizeaza nivelul de zahar din sange. Poate fi adaugat in salate, consumat ca atare (gatit la aburi sau gratar) sau sub forma de ceai.

3) Fasolea pastai

Tecile de fasole sunt recomandate datorita continutului de substante inrudite cu insulina, puteti face un ceai de pastai din 4 cani cu pastai in 3,5 litri de apa. Pastaile trebuie fierte pana devin moi, apoi strecurate pastaile de apa si bauta apa obtinuta (zilnic, cate 3 cani cu lichid). Pastaile pot fi integrate in dieta sanatoasa si consumate sub forma de garnitura sau salata.

4) Peste

Pestele este un aliment recomandat chiar si diabeticilor deoarece contine Omega 2 care corecteaza modificare in exces sau in deficit a concentratiei de lipide din sange.  Pestele este indicat si pentru ca nu contine glucide, iar cateva sute de grame de peste pe zi, in special oceanic, aduc multe beneficii daca doriti sa urmati o dieta sanatoasa.

5) Ceaiul verde

Ceaiul verde neindulcit, fie el chinezesc sau din frunze de dud alb, coacaz negru, afin si catina (sau chiar catina cruda) dau rezultate excelente in ceea ce priveste controlul glucidelor din sange. Atentie asupra modului de consumare a ceaiului, acesta nu trebuie baut in loc de apa, ci maximum trei cani pe zi.

Pentru a tine o dieta sanatoasa nu aveti voie sa faceti compromisuri, acceptand produse ce va fac rau doar pentru ca vin cu promisiuni false.

Evitati consumul crescut de glucide si  incercati sa va echilibrati organismul prin utilizarea celor cinci alimente propuse, la acestea puteti adauga un al saselea: grapefruitul!

Va doresc o dieta sanatoasa!

Feb
12

O dieta sanatoasa (1)

Posted by: | Comments Comments Off on O dieta sanatoasa (1)

Daca ati inceput sa tineti o dieta sau va propuneti sa incepeti una, nu uitati sa va protejati de imbatranire. O dieta sanatoasa presupune protejarea corpului: pielea, organele, muschii, articulatiile.

In cele ce urmeaza am sa va povestesc despre unul din cele mai rele alimente, comercializate ca “sanatoase”, alimente care influenteaza negativ nivelul de zahar din sange, si de asemenea conduc la o imbatranire accelerata a corpului.

Avand in vedere faptul ca aceste alimente pot face parte din alimentatia zilnica trebuie sa acordati o atentie sporita in ceea ce priveste dieta sanatoasa si de asemenea sa nu uitati de miscare.

Printr-un control al alimentelor consumate intr-o dieta sanatoasa, se poate controla si efectul reactiilor biochimice din organism. Astfel, unele alimente conduc la o imbatraniere mai rapida a corpului in comparatie cu varsta reala, in timp ce altele ajuta in lupta impotriva imbatranirii.

Pentru a ne creea o idee asupra efectului pe care o dieta sanatoasa il are asupra noastra ne putem gandi in felul urmator: “sa arat cu 10 ani mai in varsta decat sunt de fapt sau cu 5-10 ani mai tanar?”.

Alimentul la care o sa fac referire in acest articol este graul, graul integral sau cel incoltit, vandut pretutindeni in magazine ca “bio” si branduit ca “sanatos” si normal toate produsele obtinute din prelucrarea graului.

Aici gasim un fapt putin cunoscut si anume ca graul contine un tip foarte neobisnuit de carbohidrati (nu a fost gasit in alte produse alimentare), numit Amilopectina-A, care “a fost gasit in unele teste ca fiind in stare sa ridice valoarea glucidelor din sange mai mult decat zaharul de masa sau orice alta sursa de carbohidrati de pe pamant.” sustine Mike Geary – specialist certificat in nutritie.

Acest lucru inseamna ca alimentele pe baza de grau si in special cele prelucrate prin coa

cere, cum ar fi painea, covrigii, produsele de patiserie etc. determina niveluri mult mai ridicate de zahar in sange decat cele mai multe surse de carbohidrati.

Probabil ati auzit despre efectele daunatoare ale glutenului (gasit si acesta in cantitati ridicate in grau), dar despre acest aspect,

prezentat astazi nu se discuta. Sper ca va dau un motiv in plus sa cercetati mai bine aceste probleme si sa ocoliti graul si alimentele pe baza de grau, sa tineti cu adevarat o dieta sanatoasa. Corpul vostru o sa va multumeasca printr-o imbatranire mai lenta si un aspect mai tanar! Iar pierderea in greutate prin arderea grasimilor, este de obicei un efect secundar benefic, obtinut prin eliminarea sau macar reducerea alimentelor de acest tip si trecerea la o dieta sanatoasa care sa fie dedicata pentru tineretea corpului dumneavoastra!

Poate sa va surprinda, dar nivelurile ridicate de zahar din sange cauzeaza in timp o imbatranire accelerata a organismului. Acesta este si motivul pentru care diabeticii de tip 2, de multe ori par sa aiba o varsta mai avansata decat varsta lor reala. Atentie! Acest efect de imbatranire accelerata nu este limitat doar la diabetici!

Dupa cum probabil stiti si se dovedeste tot mai des, majoritatea produselor pe baza de grau, procesate prin coacere, contin substante chimice cancerigene, numite acrilamide care se formeaza in coaja painii, in cerealele coapte , briose, etc.
Chiar daca ne propunem sa le taiem complet de pe lista (lucru recomandat), uneori inevitabil ajung in organism din neatentie, mai ales cand abia am inceput dieta sanatoasa si nu ne-a intrat in reflex ce avem voie si ce nu.

In articolul urmator va voi prezenta un truc ce combate aceste probleme cauzate de grau si va va permite sa va mentineti corpul tanar printr-o dieta sanatoasa.

Comments Comments Off on O dieta sanatoasa (1)

This is a Widget Section

This section is widgetized. If you would like to add content to this section, you may do so by using the Widgets panel from within your WordPress Admin Dashboard. This Widget Section is called "Feature bottom"