Nov
16

Indicele de satietate

By

Poate ati mai auzit de termenul “indice de satietate” sau poate nu. Dar cu siguranta de satietate ati auzit, pentru ca pe ea o vanam la fiecare masa, atunci cand vrem sa ne oprim din mancat sau cand vrem sa ne linistim stomacul infometat.

..sau ce trebuie sa mancam ca sa ne saturam mai repede. Ei bine, astazi va vom prezenta o lista cu unele alimente si cu indicele lor de satietate. Tineti cont ca scara indicelui de satietate se afla intre 0 si 5 si ca acesta este total diferit de numarul de calorii pe care acel aliment il contine. Atentie deci, doua alimente pot avea acelasi aport caloric, dar un indice de satietate diferit.

Pepene rosu: 4,5.
Grapefruit: 4.
Morcovi: 3,8.
Portocale: 3,5.
Piept de pui: 3,3.
Mere: 3,3.
Porridge: 3.
Popcorn: 2, 9.
Cartofi: 2,5.
Iaurt degresat: 2,5.
Banane: 2,5.
Macaroane: 2, 5.
Orez brun: 2, 3.
Orez alb: 2,1.
Spaghete: 2,2.
Pizza: 2,1.
Alune: 2.
Inghetata: 1,8.
Paine alba: 1,8.
Struguri: 1,6.
buy generic cialis online

tp://despreslabit.ro/dieta-hibernarii.html”>Miere: 1,4.
Baton de ciocolata: 1,5.
Unt: 0,5.

Observam in lista de mai sus ca orezul brun are un indice de satietate mai ridicat decat cel alb, ca o banana este mai satioasa decat un baton de ciocolata sau ca in capul listei avem pepene rosu, care nu este doar delicios, dar mai este si foarte hidratant!

1: Mentineti apetitul regulat pe parcursul zilei, adica mancati regulat, la ore fixe. Si nu uitati sa aveti si o gustare intre mese (un mar si 5-10 alune/migdale).

2: Nu sariti peste micul dejun! Stim deja cat de sanatos este un mic dejun si cat ne ajuta cu poftele de-a lungul zilei.

3: Mestecati bine si incet. Senzatia de satietate se instaleaza dupa 20 de minute de la inceputul mesei, asa ca folositi toate trucurile posibile pentru a ajunge in acel punct fara sa mancati prea mult.

4: Echilibrul meselor este foarte important. Nu uitati sa consumati la fiecare masa carbohidrati, proteine, si lipide.


Comments

  1. […] cand toppingul este doar o frisca degresata, care nu are decat 40 de calorii. Mai adaugi si vreo 10 coacaze (10 calorii) si gata-i […]

  2. […] micul dejun.In privinta cantitatii, iarasi nu exista reguli. Mananca exact cat poti, pana te simti satul, ceea ce se intampla de obicei foarte repede atunci cand mananci fructe, pentru ca acestea au […]

This is a Widget Section

This section is widgetized. If you would like to add content to this section, you may do so by using the Widgets panel from within your WordPress Admin Dashboard. This Widget Section is called "Feature bottom"