Archive for December, 2011

Dec
31

Fructele energizante ne ajuta sa alungam somnul in noaptea de Revelion

Posted by: | Comments Comments Off on Fructele energizante ne ajuta sa alungam somnul in noaptea de Revelion

Fructele energizante ne salveaza in cazul in care lipsa de energie in noaptea de Revelion ne impiedica sa ne bucuram de petrecerea organizata. Consumand fructe energizante, precum migdalele si alunele, nu vom rata toata distractia noptii.fructele energizante
Fructele energizante au un efect nutritiv puternic. Alunele sunt recomandate in cazurile asteniilor  si surmenajului fizic. Şi aluna de pădure este foarte bogată în substanţe grase (mai mult de 50% din greutatea fructului uscat), substante azotate in cantitate mare, saruri minerale de calciu, fosfor, magneziu, potasiu, sulf, clor, sodiu, fier si cupru, iar ca vitamine – pe cele liposolubile si vitaminele B.
Dintre fructele energizante, un alt fruct recomandat este migdala dulce, a carui valoare calorica este de aproximativ 650 de calorii (fruct uscat). Migdalele contin o mare cantitate de vitamine A şi B, fermenti, saruri de potasiu, saruri minerale de calciu, fosfor, fier etc., si sunt foarte bune surse de energie.

Fructele energizante consumate in exces conduc la luarea in greutate, fapt ce nu este de dorit. Valoarea energetică a fructelor uscate este de aproape 700 de calorii, prin amestecarea acestor fructe cu miere creşte valoarea lor energizantă. Alunele si migdalele sunt indicate pentru a ne bucura de petrecerea de Revelion fara semne de oboseala si lipsa de energie, dar fructele energizante nu trebuie consumate in exces.

Comments Comments Off on Fructele energizante ne ajuta sa alungam somnul in noaptea de Revelion
Dec
23

Mancare de sarbatori: alegeri speciale

Posted by: | Comments Comments Off on Mancare de sarbatori: alegeri speciale

Mancare de sarbatori: categoric un topic important pe lista noastra de prioritati in perioada aceasta. Ne gandim, mai degraba, sa optam pentru preparate pe care le pregatim mai rar, preparate speciale. Insa, cea mai potrivita alegere pentru sanatatea si silueta noastra este  o mancare de sarbatori care cuprinde si preparate usoare.

Humus – cu carne si / sau cu muguri de pin ramane una dintre variantele care mi se par potrivite pentru orice masa speciala de sarbatori sau la aniversari. Ce-i drept, trebuie sa nu uitati ca este important a pregati din timp mancare de sarbatori, asa ca puneti nautul la inmuiat cu o seara inainte.

Rata la cuptor – poate fi preparata fie “dulce”, fie “sarata”. Rata la cuptor preparata “dulce” are garnitura din sos de fructe si poate fi umpluta cu mere si portocale intregi. A doua, “sarata”, poate fi combinata cu niste cartofi copti in coaja, langa cu o salata cu multe frunze verzi.

Salata – pentru evitarea neplacerilor generate de prea multa mancare de sarbatori, salatele ar trebui incluse in meniuri. Aici nu vorbim despre salatele grele, cu multa maioneza, legume fierte, carne, oua. Din contra, sunt indicate salate usoare, menite sa acompanieze felurile cu carne, uneori mai mult decat bogate in grasimi. Toate astea au nevoie de ajutor la digestie, asa ca va recomand salate cat mai simple, cu frunze cat mai verzi, acrite cu suc de lamaie.

Comments Comments Off on Mancare de sarbatori: alegeri speciale

Mancarea de post este intotdeauna binevenita, mai ales ca, odata cu sarbatorile de iarna, urmeaza mese copioase, pline de alimente greoaie, dar si nesanatoase.
Ce mancare de post sa mai gatim inainte de Craciun? Ingredientele de baza pentru mancarea de post  sunt, cu siguranta, legumele, fructele, soia si ciupercile. Insa, putine ingrediente mentionate, nu inseamna si putine combinatii posibile pentru mancarea de post zilnica.

Mancarea de post ne limiteaza din alegerile de consum zilnice, de aceea, cum niciun exces nu este bun pentru organism, in aceeasi masura nici infometarea nu este solutia. Fie ca alegem mancarea de post pentru ca ne gandi sa mai dam jos din kilogramele in plus, fie din considerente religioase, tot timpul trebuie sa ne gandim la combinatii sanatoase.

 

Fitness iarna putine persoane aleg sa practice. Antrenamentul este neglijat complet din cauza temperaturii neprietenoase de afara. Cu toate acestea, instructorii de fitness ne recomanda sa continuam exercitiile obisnuite, indiferent de cate grade sunt afara.

Pentru a nu iesi din iarna si cu kilograme in plus si racita, iata cateva sfaturi utile pentru a continua si in sezonul rece programul obisnuit de exercitii fizice:fitness iarna
1. Consultati medicul inainte de a incepe antrenamentul fitness iarna. Persoanele care au probleme cardiace sau astm sunt sfatuite sa isi continue exercitiile fizice acasa.
2. Nu exagerati cu imbracatul gros. Chiar daca afara sunt putine grade, nu trebuie sa va imbracati foarte gros. Cu cat suntem imbracati cu mai multe haine, cu atat starea de disconfort ne va urmari in permanenta.
3. Alegeti sa purtati mai multe bluze pentru a putea renunta, treptat, la ele daca va incalziti. Incearcati sa evitati hainele din bumbac pe deasupra, pentru ca ele absorb foarte bine transpiratia si la temperaturi scazute riscul pneumoniei este ridicat.
4. Protejati-va extremitatile. Mainile si picioarele sunt cele mai sensibile. Ele reactioneaza primele la temperaturi scazute, deci manusile si o pereche de sosetele in plus sunt mai mult decat indicate.
5. Caciula sa nu lipseasca la fitness iarna. Mai bine de 30% din caldura corporala se pierde daca nu avem capul acoperit.
Daca ne-am echipat cum trebuie, tot ce mai nevoie este o sticla cu apa pentru a te hidrata pe tot parcursul exercitiilor de fitness iarna.

Frigul iernii reuseste sa ii sperie si pe cei mai sportivi dintre noi, determinandu-ne sa sarim peste fitness iarna. Daca, desi echipate cum trebuie, tot simtim cel mai mic disconfort cauzat de temperaturile scazute, atunci putem inlocui cu  exercitiile fizice acasa antrenamentul de fitness iarna.

Comments (3)
Dec
02

Dieta de post – benefica pentru organism

Posted by: | Comments Comments Off on Dieta de post – benefica pentru organism

Dieta de post se adreseaza acelora care, pe langa pierderea in greutate, se gandesc, in asteptarea Craciunului, la o alimentatie pentru suflet. Dieta de post consta intr-un regim special, ce are trei componente la baza: fructe, legume, orez. Ideea centrala este aceea de dezintoxicare a organismului si de slabire semnificativa.

Legume: Cantitatile de alimente consumate sunt la voia fiecaruia. Se recomanda consumarea de legume de toate felurile, fierte, crude, sucuri, fara ulei, fara prajeli, supe, ciorbe fara ulei.  Ciuperci, morcovi si dovlecei, branza de soia si salata de varza, sunt doar cateva idei in materie de alimente de post. Nu trebuie uitate nici supele de legume, orezul cu ardei gras si ciuperci, vinete umplute, zacusca, mazare sau fasole verde cu usturoi si patrunjel.
Fructe: In dieta de post pot fi consumate fructe de orice fel, dar moderat banana si strugurii. Se aleg cele cu un continut caloric redus. Compotul consumat este indicat sa fie fara zahar. Pentru a va usura dieta de post, compotul de fructe este bun fara zahar daca se pune scortisoara (fie baton, fie pudra) la fiert odata cu fructele. Merele si bananele coapte pot fi o excelentă masa de pranz in dieta de post. De asemenea, merele, perele si prunele uscate sunt premise si pot fi gustari foarte bune intre mese.
Lichide: Nu se beau decat sucuri de fructe preparate in casa, apa si ceai. A se consuma cat mai multa apa, cu ceva lamaie si cat se poate de rece pentru ca arderile sa fie mai intense. Dintre ceaiuri, ceaiul de vanilie, scortisoara sau orice ceai aromatizat, cu zaharina sau fara, este foarte bun pentru organism. Daca a bea cafea este un obicei la care nu puteti renunta, atunci aceasta poate fi bauta fara zahar.

Comments Comments Off on Dieta de post – benefica pentru organism

This is a Widget Section

This section is widgetized. If you would like to add content to this section, you may do so by using the Widgets panel from within your WordPress Admin Dashboard. This Widget Section is called "Feature bottom"