Archive for September, 2011

Sep
26

Dieta persoanelor sedentare : stilul de viata impune dieta (PARTEA a II-a)

Posted by: | Comments Comments Off on Dieta persoanelor sedentare : stilul de viata impune dieta (PARTEA a II-a)

Dieta persoanelor sedentare se adreseaza celor preocupate de sanatatea organismului propriu. O persoana are propriul stil de viata si propriul metabolism, asa ca fiecare persoana este indicat sa-si creeze propriul program de alimentatie. Un loc de munca foarte solicitant, dar si un stil de viata sedentar,necesita consumarea a cat mai multe alimente bogate in vitamina C.

Te intrebi daca esti o persoana sedentara? Ziua petreci foarte multe ore in fata calculatorului, iar seara stai in fotoliu in fata televizorului? Atunci cu siguranta esti o persoana sedentara. In acest caz, nu consuma mai mult de 1.800 de calorii pe zi, deoarece obezitatea este efectul principal al vietii sedentare.

Persoanelor sedentare, necondiționat de varsta, cu o activitate care solicita intelectul, le este recomandat un regim alimentar care sa contina produse bogate in vitamine din grupa B (B1, B6, B9 si B12), carne slaba (pui, vita, curcan), cereale integrale, legume cu frunze verzi, fructe si produse lactate.

Micul dejun – compus din oua, cereale integrale sau iaurt. Un ou fiert tare are putine calorii (65-70), iaurtul natural contine doar 54 calorii/100 grame, iar cerealele integrale au 300 de calorii/100 grame.

Pranz – o supa calda de legume sau de pui, o friptura la gratar din carne slaba si o salata de legume. Cand stai zilnic cateva ore in fata calculatorului, nu omite masa de pranz, caci altfel mergi pe un drum sigur spre obezitate.

Cina – mananci ceva usor, sarac in calorii, dar care iti ofera rapid senzatia de satietate, precum o salata de legume sau de fructe.

Daca majoritatea timpului o petreci in fata calculatorului cu stres si munca, o masa copioasa seara nu e solutia in niciun caz. Excesul de calorii se depune exact acolo unde nu iti doresti, pe abdomen si pe coapse. Munca stresanta de birou cere conceperea unui stil de viata adecvat, solutia fiind dieta persoanelor sedentare.

Comments Comments Off on Dieta persoanelor sedentare : stilul de viata impune dieta (PARTEA a II-a)
Sep
21

Dieta persoanelor sportive: stilul de viata impune dieta (PARTEA I)

Posted by: | Comments Comments Off on Dieta persoanelor sportive: stilul de viata impune dieta (PARTEA I)

Dieta persoanelor sportive sau cele care fac mult sport trebuie sa includa in alimentatie elemente nutritionale, carbohidrati, proteine, grasimi, vitamine si minerale. De ce? Pentru ca fiecare dintre noi este unic, avand propriul stil de viata si propriul metabolism, trebuie sa-si creeze propriul program de alimentatie.

Ai un stil de viata foarte activ si practici sportul saptamanal, chiar si numai o ora de alergat prin parc? Iata o lista cu alimentele indicate spre consum in acest caz:

Proteine – Daca alergati mult, aveti nevoie de la 10 pana  la 15 grame de proteine pentru fiecare kilogram de greutate corporala, zilnic. Pentru dieta persoanelor sportive, sunt recomandate proteinele cu un procent mic de grăsime precum: peştele, carnea de pui sau de curcan şi carnea roşie.

Carbohidraţi – Un efort fizic intens necesita procurarea porţiei zilnice de carbohidrati Acestia reprezinta sursa cea mai importanta de energie pentru organism. Unde ii gasim? Cerealele integrale, fructele, orezul brun, legumele (cartofi, mazare, fasole, linte) si semintele sunt principalele surse de carbohidrati.

Grasimi – In dieta persoanelor sportive nu ai nevoie de mai mult de 20% grasimi zilnic. Grasimile benefice pentru organism sunt cele din: peşte, nuci şi ulei de măsline.

Minerale – Oasele puternice au nevoie de calciu, atat pentru prevenirea fracturilor, cat si a osteoporozei. Pentru aceasta sunt recomandate: ouale, legumele cu frunze si vegetale.

Vitamine – Alimentele bogate in vitamine iti ofera energia zilnica necesara unui stil de viata activ.  Banane, sfecla, fructe de padure, brocoli, morcovi, fructe de mango si papaya, migdale,  alune sunt optiuni de ales pentru o alimentatie sanatoasa.

Daca sunteti o persoana activa, cu un stil de viata agitat, consumand alimentele din lista propusa veti avea parte de dublu avantaj: pe de o parte energia necesara fiecarei zile si, pe de alta, un regim de viata sanatos. Dieta nu este numai una naturala, ci una potrivita stilului de viata pe care il aveti: dieta persoanelor sportive.

Comments Comments Off on Dieta persoanelor sportive: stilul de viata impune dieta (PARTEA I)
Sep
17

Exercitiile fizice acasa – 5 trucuri utile

Posted by: | Comments Comments Off on Exercitiile fizice acasa – 5 trucuri utile

Exercitiile fizice acasa vor complini dieta. Dietele te vor ajuta sa slabesti, dar iti va slabi intregul organism. Nu doar grasimea va disparea, asa ca ai nevoie de exercitii fizice acasa de forta pentru a-ti intari muschii. Cel mai bine este sa combini toate formele de miscare pentru a beneficia de cele mai uimitoare rezultate.

1. Orice exercitiu fizic desfasurat intr-un ritm regulat nu da rezultate prea bune.

2. Abdomenele nu sunt atat de folositoare pe cat se crede. Potrivit unui studiu, ai avea nevoie de aproximativ 250.000 de abdomene pentru a arde 2 kilograme de grasime, pe cand combinarea mai multor tipuri de exercitii este mult mai eficienta si iti lucreaza toti muschii.

3. Cheia consta in intensitatea cu care sunt facute exercitiile. Daca sunt lucrate repede, cu cateva intervale de odihna, 2,5 ore de munca fac tot cam atat cat ar face 10,5 ore la un ritm scazut.

4. Antrenorii de fitness recomandă să mănânci cu aproximativ două ore înainte de a face miscare.

5. Iata o lista de 7 alimente recomandate recomandate inainte de a face miscare: banana – bogata in potasiu, fructele de padure – cu continut bogat in fibre, vitamina C si potasiu, brocoli –sursa de vitamina C, potasiu si substante fitochimice; iaurtul degresat – portia de calciu si proteine necesara zilnic ; banalul covrigbogat in carbohidrati si proteine, dar si usor digerabil ; carnea slabă de vitacontine fier si vitamina D din abundenta și somonul fiert sau la cuptor conține multe grasimi de tip omega 3.

Astfel, pentru a ajunge la rezultate vizibile alegeti dieta potrivita necesitatilor organismului, bazata pe fructe si legume. Aceasta va ajuta sa pierdeti kilogramele nedorite, iar pentru a va intari muschii insotiti-o cu exercitiile fizice acasa.

Categories : fructe, sport
Comments Comments Off on Exercitiile fizice acasa – 5 trucuri utile
Sep
02

Ananasul recomandat in diete!

Posted by: | Comments (1)

Ananasul, un fruct bogat in fibre, micronutrienti si antioxidanti te ajuta sa slabesti avad in acelasi timp grija de sanatatea organismului tau. Proaspat sau conservat, ananasul creste imunitatea si dizolva proteinele obtinute in urma alimentatiei, ajutand la digestie. Astfel, sistemul digestiv le absoarbe rapid, iar aceastea nu se mai depun.

Un ananas contine in medie 76 de calorii si tine mult timp de foame, astfel puteti sa-l consumati fara teama si chiar sa inlocuiti de exemplu masa de seara cu o cana plina cu bucati de ananas proaspat. Pe langa efectele benefice pe care le are asupra digestiei si sistemului imunitar, ananasul te protejeaza impotriva cancerului si problemelor cu inima asigurand o circulatie normala a sangelui in intregul organism. Partea buna este ca poate fi combinat atat cu salate de fructe si cereale cat si in mancaruri, de exemplu: pui cu ananas sau ciupercu ananas.

Curele de slabire cu ananas sunt foarte cunoscute si la indemana oricui. Ceea ce trebuie sa retineti daca doriti sa slabiti: cel mai bine consumati ananasul in stare proaspata si nu din compoturi deoarece acestea au un continut ridicat de zahar! De asemenea, nu va feriti de ananasul confiat sau uscat deoarece contine bromelina, un complex de substante, acele enzime puternice care descompun proteinele. Si sucul de ananas este recomandat in astfel de diete pentru efectele sale antioxidante, prin urmare – mult ananas!

This is a Widget Section

This section is widgetized. If you would like to add content to this section, you may do so by using the Widgets panel from within your WordPress Admin Dashboard. This Widget Section is called "Feature bottom"